teisipäev, juuni 17, 2008

Sorry, räägite minuga

..., kuid mitte minu isikliku abistajaga, kes ei ole teilt laenu võtnud - sedasi mõtlesin pangalaua taga.
Küsisin küsimusi. Enamuste vastustega pöörduti Sandra poole, mitte ei vastatud mulle, mitte minule otsa vaadates.
See häiris täna ja häirib alati mind.
See häiris täna Sandrat ning on ennem häirinud ja usun, et häirib edaspidigi.
Teenindus oli vägagi normaalne. Uksed lahti ja kinni. Aitäh ja palun. Ehk aitan ratastooli trepist alla - see pole minu jaoks probleem. Panga töötaja oli noormees muide, kes sedasi soovis aitaja.

Paar päeva tagasi suhtlesime telefonisti. Sest kolmandale isikule ei öeldud tulemusi. VÄGAGI NORMAALNE. TURVALINE. Palusin sõbrannat Lyd natuke mind aidata, kuid klienditelefonis oli öeldud, et helistagu julgesti ise, küll me hakkame saame.
Helistasingi.
Saime jutud aetud.
Hästi kannatlik ja leidlik naine oli teisel pool telefoni.
Seda enam häiris mind täna kolmanda isiku kaudu rääkimine.


Usun aga, et õpitakse suhtlema nö teistsuguste inimestega. Areng on silm nähtav ju...

Jäägu see kirjutamata, mis ja miks laen - oma rahakotti ma avalikult ei ava.

3 kommentaari:

kukupai ütles ...

See kipub sageli veel nii olema, et ei saada aru, kellega peab rääkima, vaadatakse, et kui abistaja kaasas, siis tema ajab asju kah. Pole viga, areneb. Kurtidega sageli ju sama lugu - räägitakse tõlgile otsa vaadates. Mina siis ikka ütlen, et rääkige inimesega, mina tõlgin ainult ja tema ise vastab teile. Jõuab kohale küll, kui paar korda meelde tuletada. Sina võid ka julgesti öelda, et Sina oled see, kellega peab rääkima. Ja nagu isegi kirjutasid, kui tahavad, saavad hakkama küll.

Hundi ulg ütles ...

Ma arvan samamoodi nagu Kukupai, et tuleb lihtsalt öelda. Seejuures ei maksa pahandada ka selle teenendaja peale, kes antud olukorras ei oska istuda ega astuda. Ütleme, et see on lihtsalt kasvatuse küsimus. Selline viisakas tähelepanujuhtimine, kes tegelikult kunde on, vabastab ka teenendaja mingist kohmetusest ja kõigil on hea olla.

Tiia ütles ...

:)